نکاتی در خصوص امتحانات پایان ترم ۲-۰۰-۹۹ ( ویژه دانشجویان)

*امتحانات پایان ترم از طریق سایت آزمون به آدرس  http://azmoon.icqt.ac.ir/Home/Login به صورت غیر حضوری برگزار می گردد

*  جهت آشنایی بیشتر شما با محیط امتحان و به خصوص نحوه پاسخگویی به امتحانات تشریحی و تستی، دو امتحان به عنوان نمونه در کارتابل هر دانشجو اضافه شده است که دانشجویان می توانند با وارد کردن شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و کد ملی خود به عنوان پسورد وارد پنل کاربری خود شده و در این آزمونها شرکت نمایند تا هم با محیط آزمون امتحان آشنا شوند و هم اینکه استرس آنها برای امتحانات پایان ترم کمتر شود . ضمناً فیلم آموزش نحوه شرکت در امتحانات با کلیک بر روی لینک http://icqt.ac.ir/fa/video_2020_12_26-9_20_50_18_psm/  قابل دستیابی است

*  نکته بسیار مهم این که برای ورود به لینک سایت امتحانات حتماً از برنامه گوگل کروم و یا موزیلا فایرفاکس با آخرین بروزرسانی استفاده نمایید و از برنامه هایی که مربوط به پیش فرض گوشی و یا سیستم است همچون internet explorer   استفاده نکنید چون ممکن است در ارسال پاسخ ها اختلال ایجاد کرده و پاسخ ها ارسال نشود

*  به اساتید محترم تاکید شده است که برای امتحانات تشریحی سوالات به گونه ای طراحی شود که دانشجو مخیر باشد در انتخاب این که هر سوال را از طریق تایپ جواب پاسخ دهد یا اینکه پاسخ های خود را بر روی برگه سفید نوشته عکس بگیرد و عکس مربوطه را بارگذاری و ارسال نماید .(لازم به ذکر است قبل از ثبت عکس، حتما تنظیمات کیفیت تصویربرداری گوشی را کاهش دهید تا حجم فایل ارسالی کاهش پیدا کرده و در ارسال آن دچار اشکال نشوید.) ولیکن اگر استادی به شیوه دیگری بخواهد عمل کند به دانشجویان باید قبل از امتحان اعلام کرده باشد.

* پیش فرض زمان امتحانات بدین صورت است که دانشجو از زمان شروع امتحان تا پایان امتحان؛ فرصت دارد وارد امتحان شود ولیکن هر چه دیرتر به امتحان وارد شود زمان کمتری خواهد داشت. یعنی امتحان راس ساعت پایانی، به اتمام می رسد.

* هر استاد ممکن است به یک شکل و تنظیماتی امتحان بگیرد – تستی کامل یا تشریحی کامل یا تستی و تشریحی توامان یا برگشت به سوالات قبلی را غیر فعال کند و … بنابراین به اساتید اعلام شده که این گونه موارد را قبلا به دانشجویان اطلاع دهند.

* تاکید می گردد بر خلاف سامانه کلاس های آنلاین که پسورد دانشجو شماره شناسنامه دانشجو میباشد، در سامانه امتحانات شماره ملی به عنوان پسورد دانشجویی لحاظ گردیده است. لذا در صورتی که دانشجویی هنگام ورود با مشکلی مواجه شد ۱- باید کاربری و پسورد را با صفحه کلید انگلیسی وارد کند و اگر باز هم وارد نشد باید برنامه مرورگر خود را یک بار بسته و دوباره باز کند و اگر یوزر و پسورد خود را درست وارد کرده ولی وارد سامانه امتحانات نمی شود باید سوابق موجود در مرورگر خود را پاک کند . لذا باید وارد قسمت تنظیمات گوگل کروم یا فایرفاکس شده و کلیه تنظیمات برنامه را ری استارت نماید که فیلم ریست کردن تنظیمات مرورگر در پائین صفحه موجود است.

*  دانشجویان گرامی پس از ارزشیابی اساتید و گرفتن کارت آزمون و ذخیره آن در گوشی یا کامپیوتر شخصی خود  بایستی دروس وارد شده در سامانه امتحانات را با کارت آزمون تطبیق داده و در صورتی که عدم تطابق در لیست دروس و یا ساعات آن مشاهده نمودند به واحد  آموزش اطلاع دهند

* نکته بسیار مهم این که در هنگام آزمون در صورتی که می خواهید به سوالات قبلی برگشته و به آنها پاسخ دهید به هیچ عنوان از گزینه‌های back یا برگشت استفاده ننموده و فقط از گزینه هایی که بدین منظور در آزمون اختصاص داده شده (قبلی و بعدی) استفاده کنند در غیر این صورت از محیط آزمون خارج شده و ممکن است مشکلاتی در ورود مجدد به آزمون پیدا کنند

*  دانشجویان گرامی پس از پایان آزمون باید با پیغامی مبنی بر اینکه از همکاری شما در آزمون سپاسگذاریم مواجه شوند  و یا کارنامه آزمون را مشاهده نمایند  که نشان دهنده ارسال شدن پاسخ ها می باشد بنابراین پس از برگشت به قسمت لیست آزمون های من باید گزینه شرکت در آزمون غیر فعال و قبل از آن نوشته شده باشد که پاسخ داده شده است

*  پس از پاسخگویی به سوال آخر در صورتی که گزینه بعدی را کلیک کنید سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایل دارید پاسخ سوالات را ارسال نمایید مشاهده می‌کنید  لذا در صورت تایید آن پاسخ امتحانات ارسال می گردد و دیگر امکان برگشت به سوالات قبلی و اصلاح آن وجود نخواهد داشت

* به دلیل احتمال قطعی برق اینترنت و … و اتفاقاتی از این قبیل به دانشجویان تاکید می گردد حتما یک لپ تاپ یا گوشی رزرو که قبل از امتحان شارژ کامل داشته باشد به همراه اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه، در دسترس داشته باشند که در روند امتحانشان اختلالی پیش نیاید.

این ترم به صورت پیشفرض، بعد از هر ۵ سوال، سیستم یک بار پاسخ های شما را ارسال و ذخیره میکند تا در صورتی که دانشجو از امتحان خارج و دوباره وارد شد؛ سوالات گذشته ذخیره شده باشد. ولیکن این اقدام بعد از هر ۵ سوال، بسته به سرعت اینترنت دانشجو، جابجایی بین سؤالات را کمی با کندی و تأخیر مواجه می کند که با کمی تأمل امکان پاسخگویی به سوالات بعدی فراهم خواهد شد. لذا دقت کنید اولا: پیشنهاد میشود اگر از مودم وایفا استفاده می کنید قبل از وارد شدن به ازمون ۵ دقیقه مودم را خاموش و مجدد روشن نمائید و در صورتی که از اینترنت گوشی استفاده می کنید حتما باید بالای گوشی علامت ۴g یا h+  باشد تا اینترنت سرعت مطلوب داشته باشد لذا در منزل جابجا شده و بهترین نقطه را برای امتحان پیدا کنید ۲- به هیچ عنوان  وقتی دکمه بعدی غیر فعال شد برای ذخیره خودکار پاسخها بر روی صفحه گوشی یا کامپیوتر کلیک نکنید تا مرورگر سیستمتان قفل نکند ۳ – اگر به هر دلیل مرورگرتان قفل کرد و اینترنت چک شد مشکلی نداشت از سامانه خارج و مجدد وارد شوید با توجه به اینکه این ترم امتحانات رأس ساعت شروع شده و راس ساعت اتمام، پایان می پذیرد و هیچ گونه امکانی برای افزایش زمان امتحان وجود ندارد لذا مقتضی است دانشجویان محترم حداقل ده دقیقه زودتر از زمان شروع امتحان با مراجعه به آدرس http://azmoon.icqt.ac.ir/Home/Login   وارد صفحه کاربری خود شده و اماده شروع امتحان شوید تا اگر مشکلی در ورود یا غیره داشتید مرتفع شده و از زمان امتحان شما کسر نشود.

دانشجویانی که دارای امتحان هم زمان میباشند، یک روز زودتر با مسؤول امتحانات آقای رضایی با شماره ۳۳۳۷۲۰۲۰ داخلی ۱۰۵ و یا از طریق واتس اپ با شماره ۰۹۱۳۸۲۳۴۲۳۲هماهنگ کنند.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشند حتما تا قبل از شروع امتحانات، با مراجعه به سامانه آزمون آنلاین اولا بررسی کنند که تمامی دروس آنان در سامانه ثبت شده باشد و ثانیا نسبت به انجام آزمون آزمایشی موجود در سامانه اقدام کنند تا با محیط امتحان آشنا شوند. بدیهی است تبعات احتمالی عدم انجام این امور برعهده دانشجوی مربوطه خواهد بود.

📌دانشجویان گرامی توجه داشته باشند حتما تا قبل از شروع امتحانات، با مراجعه به سامانه آزمون آنلاین، نسبت به انجام آزمونهای آزمایشی موجود در سامانه اقدام کنند تا با محیط امتحان آشنا شوند.

همچنین نکات و تذکرات مهم درباره امتحانات پایان ترم  و نحوه ورود به امتحان و … را میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر مشاهده کنید:

https://b2n.ir/392717

فیلم آموزش ریست کردن مرورگر

موفق و پیروز باشید