cooltext1611611304

123

23

…كار دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) خيلي خوب است. سفارشي كه به شما دارم اين است كه دانشجويان را باسواد و عالم بار بياوريد. خواندن چند كتاب كافي نيست. بايد باسواد و با اعتقاد شوند. كاري كنيد كه اينها بتوانند در جامعة جهاني نقش‌آفريني كنند. در فضايي كه دشمنان تلاش مي‌كنند پايه‌ها و ريشه‌هاي عقايد اسلامي را بزنند و متزلزل كنند و يا از طرق مختلف با فلسفه، با هنر، با فيلم‌هايشان و نمايشنامه‌هايشان و وسايل ارتباط جمعي مختلف فعاليت دارند.

اين تهاجم فرهنگي كه قبلاً گفته شد يك امر سياسي نيست، يك واقعيت است. اين را كساني متوجه مي‌شوند كه از معرفت و بصيريت برخوردارند. اين را كساني كه تبليغات و تفكر دشمنان را مي‌شناسند،‌ مي‌فهمند و احساس مي‌كنند كه يك سيل و تهاجم به سوي جوامع اسلامي و كشورها در جريان است.

انگيزه دشمن بعد از پيروزي انقلاب بيشتر شد. پس بايستي كساني تربيت شوند كه به جاي تأثيرپذيري، تأثيرگذار باشند. بنابراين بايد هم باسواد باشند و هم از نظر معنوي قوي شوند. بايستي آنان را از نظر استحكام عقيده و روحيه چنان مسلح كنيد كه افرادي با اعتقاد و اهل نظر بار بيايند و فكر آنان شكوفا شود. نبايد دلمان را خوش كنيم كه چند جوان در يك گوشه‌اي به ما گرايش پيدا كنند، بايد بنيان‌هاي مستحكم فكري خودمان را تقويت كنيم.